Pilihan yang ada

Pada 11 Januari 2013 yg lalu*mcm buat krgn pula*saya sudah selesai mengisi borang upu dengan jayanya.Haha.Sebenarnya ikut perancangan nak isi after dapat result.Tapi eksited nak isi borang upu ni dah tahap maximum.Tak boleh nak tahan-tahan lagi.Hehe.Lepas dah bincang dengan ibu,ibu cakap isi lah awal-awal,tengok mana course yang sesuai dengan saya dahulu.Kalau dah dapat result,nanti boleh tukar course mana yang tak nak.So atas nasihat ibu,saya go on je.

Lagipun kemaskini yang dihadkan sebanyak 3 kali.Jadi dalam kes ni,saya perlu bijak gunakan peluang yang ada.Tak akan lah peluang 3 kali tu saya nak membazir gitu je,ye dak? Hehe..Saya dah tetapkan after saya dah isi borang upu pada 11 Januari tu,saya dah tak nk tengok lagi.Kalau nak tengok pun after dah dapat result.Tak berani nak kemaskini banyak-banyak kali.Mana lah tahu,ada yang menjadi penghalang,betul tak? *faham-faham jelah

Kenapa kebanyakkan saya pilih UiTM? Yelah,UiTM kan banyak course yang ditawarkan.U lain ada tapi kebanyakkan asasi,sijil dan lain-lain.Memandangkan saya nak ambil DIPLOMA,so saya rasa IPTA yang terbaik yang menawarkan jurusan yang saya minat dan sekali ada diploma hanyalah ada di UiTM.Mugkin IPTA lain ada juga,tapi ntahlah.Saya rasa nak mohon UIA.Tapi tak best.Kebanyakkan jurusan dekat sana,menawarkan asasi.Kalau ada pun diploma yang tak berkaitan dlm list saya.hihi.Selain tu,saya ada juga mohon poli dan matrik.Semuanya sudah settle.Tengoklah mana satu yang akan saya dapat.Bergantung pada rezeki.Wallahualam~
Saya sebenarnya tak kesah nak study dekat mana sekalipun.Asalkan ilmu itu tetap dicari dan ditambah.Walau segah mana pun nama U itu,tapi kalau kita malas nk belajar,tak jadi juga.Btul tak? Hehe.It just my opinion :)

1 comment :

pija hafeelin said...

wahhh dh mohon..umur brapa ni ? mis blom mohon utk smbung lg..tunggu bln 7 ni bru pbukaan poli dn u tahap 2 dip.. wahh klu dpt thniah ya :))