Kenapa mesti pilih purple?

Bagi blogger yang selalu menstalker blog saya,pasti mereka tahu yang saya ni peminat tegar purple.Boleh disimpulkan keseluruhan blog saya berwarnakan purple.Bila masa saya tangkap cintan dengan purple ni? The answer is saya pun tak tahu bila.Tapi yang pasti saya memang suka betull dengan purple.

Kenapa saya suka purple? 
Let me elaborate my point..

Firstly,saya suka kerana purple ni bagi saya ianya satu warna yang mendamaikan selain biru,hijau dan pink.Kalau biru saya hanya suka pada warna laut dan langit.Kalau hijau saya suka pada warna tumbuh-tumbuhan.Kalau pink? Tak tahulah nak ckp apa..haha.
.
Selain tu,purple ni nampak cool dan lembut.Menjadi kebiasaan saya,sebelum menukar sesuatu design blog,saya akan menetapkan warnanya dulu.Pendek kata,colour come first.So,kalau dah dapat warna yang sesuai saya akan pastikan seluruh blog hanya menggunakan satu warna sahaja*Saya tak berani main warna bak rainbow.Tak tahu kenapa.For me,mcm serabut.Tapi mostly banyak pakai warna purple.Warna lain kurenggg sikit.

Selain tu,purple ni warna kerinduan tau! Jangan main-main*mcm betul jee aku tulis ni.haha.Tapi serius lah,kebanyakkan orang ataupun majalah ataupun novel tulis warna purple ni warna kerinduan.Kalau tak percaya cuba tanya pakar warna.Confirm betul.hehe..
Dan apa lagi eh? Hah ! Purple juga salah satu colour yang akan menjadi colour wajib @ tema yang mesti ada sewaktu wedding saya.*sila ketawa berdekah-dekah-kahkahkah.Tapi betullah saya serius tak tipu*sambil buat muka innocent.Warna ni mesti ada.Tak banyak,sikit pun jadilah.Tak kiralah dekat pelamin ke,cincin ke,apa-apa jelah.Yang penting ada.*Beria je aku ni !!

P/s : Dan korang pula macam mana? Kenapa suka purple? Apa yang menjadikan korang suka @ obses dengan purple?*Soalan ini khusus untuk peminat purple.Tapi,kalau bukan peminat purple pun boleh.Just cerita apa sebab korang suka dengan sesuatu warna itu.

7 comments :

Anis Zainudin said...

same la...addict to purple :)

Razil Tahir said...

suka purple sebab angur warna purple.. lagi satu sebab dulu jadi PRS masa sekolah... :)

meraungtaktentupasal said...

sy pun purple gak...

budak nakal! said...

Assalammualaikum , saya juga salah seorang peminat setia purple . kebanyakan barang-barang saya berwarna purple . ;)

K.a.m.i. said...

macam sama ja. =P

noor nadhirah said...

suka jgk dgn warna purple.. warna purple boleh buat mata bling2.. hehe.. btw suka warna blog ni..:D

nadia said...

purple pun salah satu my favourite colour.