Hari yang paling happy !

Hari ni eksited gila nak tulis entri baru.Yeah.Tak nak meleweh,jom straight to the point..


Semalam,time saya nak balik kerja,bos ada cakap dekat saya,esoknya ada meeting.Dah 2 minggu kerja,itulah first meeting yg saya attend.Sangat best.Hehe.Boss banyak cakap boleh.Serius,time tuh,saya jee yg jadi bahan lawak.Senior asyik kenakan saya setiap masa.Mostly,memang banyak ketawa dr discuss.Dahlah saya ketawa,mata saya berair.Modal senior untuk kenakan saya lagi.kehkeh.Dalam meeting tuh,tak banyak yg saya faham.Semuanya pasal marketing,sistem and segala bagai.Yelaa,new staff lah katakan.Yang saya tahu,boss asyik tanya "Izzati,ada apa-apa suggestion yg boleh awk keluarkan utk improvement farmasi ni?Saya cakaplah tak ada.Lagipun manalah saya tahu sgt pasal selok-belok perniagaan ni.Karang,saya keluarkan idea merepek saya,habis dibalunnya.haha.


Lepas tu kan, habis jee meeting,bos belanja saya,senior and kwn saya makan.Hanya 4 org sahaja termasuk bos.Jeles tak? huhu.Boss juga ada belikan roti canai utk staff yg lain yg tengah kerja shift pagi.Truly,time sampai dkt tempat makan,semua org tgk kami berempat.Sebab apa? Yelaa,boss saya kan Cina,yg pekerja semuanya Melayu,memang patutlah dihairankan.Betul tak?.Dahlah time tuh,tak pakai t-shirt farmasi.Pakai baju biasa  Ntah apa yg dicanang dgn diorg dkt gerai tuh pun tak tahu.Dekat sana boss belanja makan roti canai.Oklah tu kan? Time tu,awal lagi.baru pukul 9.30.Standard leteww.Yang syoknya,saya dapat naik kereta honda dia.Besar gedabak boleh tak? Jakunnnn...


Thens,lepas makan,bos siapa hantar saya balik.Masyukk der.Memang untung siapa yg dapat bos yg sebaik mcm ni.Kiranya saya bernasib baik lah ni.Ye dak? Haha.Yang paling penting boss puji yang saya ni banyak peningkatan dr segi kerja dr fisrt week until minggu kedua.Banyak sangattt.Bangga siot,bos puji aku.kehkeh..


Then dalam meeting tuh,ada juga bos cerita pasal pergi melancong.Tak tahu lah betul ke tak.Tapi rasanya ya kot.Melancong pergi Phuket,Thailand pada bulan 4 nanti.Wahh,bestnya.Minta-minta time tu saya still ada.Nak merasa juga pergi luar negara before futher study nanti.Yahuu!!!


 Itujela nk story.Sebenarnya banyak lagi point yg saya tak dapat masukkan.Sebab nanti tak cukup ruang.Panjang berjela tahu tak.Main point dekat sini,saya just nk cakap,boss saya memang baik.Dia nak,semua staff dkt situ kerja dgn happy,dan kerja sbg satu family.Yeah! Insyallah,saya cuba yg terbaik dlm melakukan kerja dan tampil  lebih berkeyakinan dan energetic sepertimana senior dan boss harapkan.

4 comments :

eziatul syahirah said...

bestnya dapat bos baik camtuhh! :D

Fara Aliza said...

best nye dpt boss baik cmtu !!!! :D

Wan Aizat said...

Salam singgah..

moga cik sukses dalam kerjaya dan kehidupan, In Shaa Allah :)

http://aizatbest.blogspot.com

saifudin abu izzudin said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Tidak ada yang namanya hari yang tidak penting dalam kehidupan manusia ini. Setiap saat berharga.