Selamat Menyambut Awal Muharram

Assalammualaikum semua.Saya harap korang sihat walafiat laa yee :).Sebelum saya terlupa saya nak ucapkan Salam Maal Hijrah kepada semua umat Islam dimana sahaja.Saya rasa belum terlambat lagi kot nak ucapkannya.Semalam saya telah dipilih menjadi tetamu Allah untuk menghadiri program Maal Hijrah yang dibuat oleh pihak masjid ditempat saya.Alhamdulillah kerana Allah telah memberi kesempatan masa dan peluang untuk saya menghadirinya.Disana saya sempat bersolat jemaah dan membaca yassin serta doa akhir tahun dan awal tahun.Syukur~  

Sebelum solat Isyak,ada tazkirah.Tazkirah itu mengenai kesengsaraan penduduk2 GAZA yang sedang ditindas oleh yahudi laknatullah.Betapa susahnya untuk mereka menjalani  kehidupan seperti kita.Apa usaha kita untuk membantu? Usaha kita ialah kita disini hanya mampu menderma  apa yang terdaya dan  mendoakan kesejahteraan sahaja sebagai pengiring untuk mereka.

Awal tahun Islam ini iaitu Muharram,saya telah mempebaharui azam saya.Azam saya apa? Biarlah rahsia.hehe~Yang penting adalah niat dan kesungguhan untuk mencapai azam yang telah dibuat.Semoga Allah mempermudahkannya.Amin~ Lastly,Selamat Menyambut Awal Muharram 1434H untuk semua.Semoga Allah memberi kita kesihatan,dimurahkan rezeki dan ditingkatkan iman kita.Insyallah~
P/s: tadi saya tengok drama CINTA HALAL TV3 pukul 4 petang.Best + sweet + happening + funny seyh cerita tuh.Memang rugi siapa yang tak tengok.hehe.Lakonan yang mantap dari Fahrin Ahmad dan Nur Fathia.Love both of them.Time tengok citer tuh,dalam hati cakap alangkah bestnya kalau dapat lelaki aka bakal suami yang tough,hensem lagi bergaya! Kalau tough senang nak peluk.Hensem lagi bergaya itu kira bonus lah.kehkeh.
Apa yang aku merepek nih ! Pengaruh novel dan tv ni banyak sangat lahh~Aiyoyo,APTB.Mampus kalau mak @ member aku baca nih! Siapalah kena kutuk nanti.Tapi...peduli hapee aku.hihi..
Hei,Atin,fokus dulu SPM laa! SPM belum habess ni! Berangan je lebih!!

4 comments :

Fendy said...

suka cerita cinta halal...byk mesej yg cuba disampaikan...

Ammelia Yusoff said...

salam maal hijrah :)

aini shahroni said...

spm juga ker?
huhuhu baru tahu..
*ketinggalan zaman betul Wa nie*

Wa tengok gak cerita Cinta Halal tue..
tapi tak berapa suka part akhir..
bila ismi (fathia) tu tak pakai tudung masa syed (fahrin) dtg nk pujuk.. mcm liberel sangat..

tudung tue kan satu pegangan wanita Islam..lambang..kewajipan..bukan alat mainan..klo boleh nak potong jer scene tue sbab keselurahan cerita tue TERSANGAT SWEET..

erk sory komen pepanjang kat sini..
btw,
all the best tau...

from ::Arkitek Hati::

MéuzAngelo™ XXIII said...

salam maal hijrah dari saya, Meuz :)
[link blog saya kat sini]