Undang-undang baru.Relevankah?



Di dedikasikan kepada semua student's batch 1996 dan keatas.

Korang dah nampak kan undang-undang baru yang telah ditetapkan?
Saya boleh menyifatkan undang-undang baru ni boleh dikatakan agak fleksibel.
For me,memang ok.Ok sangattt.
Tapi nampak disitu ada yang tak perlu dan perlu.

Sebagai contoh,no 5 tuh.
Telefon boleh bawak ke sekolah??
Macam tak sesuai laa.Itu bagi saya lah.Tak tahulah pendapat korang macam mana.
Tapikann,budak2 yang duduk asrama,cikgu saya cakap diaorang dah applykan penggunaan telefon disekolah.Betul ke? Betul lah agaknya.Dah kata cikgu yang cakap.Mestilah dia tahu.hehe
Bagi saya,telefon yang nak dibawa mesti ada limitnya.Means,jenis2 telefon yang boleh dibawa kesekolah.Janganlah bawa yang ada kamera dan sebagainya.Just bawa yang simple mimple jee.Kalau bawa telefon sama function dengan Ipad,alamatnyee tak kemanalah bebudak nii.Main jee lebih.Belajar ntah kemana.Kalau bagi dengan budak yang padai arrange dia punya schedule,no problem.Kalau kene dengan budak mental sikit?Tak ke jahanam??hehe

Lagi satu saya nak ulas pasal PLKN.Wahh,untunglah siapa yang dapat pergi PLKN.Saya tak dapat.
Sad life :(
Sesiapa yang pernah pergi,mesti rindu kan dengan momen2 manis dekat sana?? kannn? Walaupun at first cakap,tak nak pergi sebab takut kulit hitam,takut tak de kawan.Takut....bla,,bla,,bla.Finally,see semua yang dah balik dari PLKN,teruja gilee nak pergi lagi.Betul tak? Bagi diaorang,tempoh 3 bulan tu tak cukup.So,disebabkan kerajaan telah mendengar suara hati rakyat yang bergelar pelajar,maka diumumkan undang-undang baru telah menetapkan bahawa tempoh PLKN pada tahun hadapan akan ditambah 3 bulan lagi,menjadikan total sebenar 6 bulan.WOW!  Fantasticc.hehe.Suka tak? Ofc sukaaa.Yeah! Kata besties saya,"Dah alang2 6 bulan,baik genapkan 1 tahun je.Lagi Mahsyukk!!
Tambahan: KESEMUA pelajar batch 96' telah diwajibkan  supaya pergi.Kalau tak pergi,kena saman!! Ayokk,lakleng mata juling,nanti mak bawa anak keling.kihkih.*ketawa jahat.So kalau tak nak kena saman,better pergi.Tak kira nak ke tak nak.Kalau pergi dapat elaun $$$ pee.

Hah,itu jelah kot saya nak ulas.Just 2 point je.Tak nak ulas panjang2.Salah info,saya juga yang kena.Saya rasa yang lagi 4 tu tak de pape kot.Korang boleh nilaikannya sendiri.Hurmm~itu je utk entri kali ni,wassalam.

p/s; Fuhh nasib baik selamat lahir pada tahun 1995.Kalau tak nayee je.hehe.
Ambil lesen kereta umur 21 tahun keatas? Aiyoyo,lama gilee seyh! *Ini tidak adil,tidak adil bagiku..
nyanyi act as Yuna.haha

2 comments :

huda said...

hehehehe, mmg rindu giler dgn sgala kenangan masa dkat PLKN dulu. hmm, yes mula mula memang tak nak pergi sbb dgar citer sana sini. Bila dah pergi baru tau apa yang ada dkat situ. =)

huahua said...

http://peaceder.blogspot.com/2012/08/peaceder-hiasan-dalaman-home-teater-elit.html.. follow me back