Tabiat tidur lambatku kembali lagi !!!

Semenjak dua menjak ni tak tahu kenapa tabiat tidur lambat saya kembali lagi.Sebenarnya saya cuba elakkan.Tapi entahlah macam mana.Mungkin mata saya kebal kot.Saya cuba ikut nasihat doktor supaya tidur awal untuk mengelakkan keletihan pada keesokkan harinya.But saya degil.Tak dengar cakap.Even saya tak rasa letih.Tapi effect dia amat bahaya weyh! (Jangan tiru macam saya~)

Sebagai contoh,tahap kelupaan saya semakin tegar.Kalau dulu tak lah parah sangat.Sekarang,tak boleh nak cakap apa.Walaupun baru jee ingat nak cakap apa,then after a few minutes,semuanya jadi blank.Aiyoyo!
Korang mesti nak tahu apa yang saya buat tengah-tengah malam sampai susah nak tidur.Betul tak.Okeylah,saya bagitahu.First of all,selalunya saya akan switch on kan PC saya dan terus melayari internet.tak sah kalau tak bukak even satu kali.then,Laman sesawang yang biasa saya buka of courselah FB.Then diikuti blog,and twitter.Kalau dekat
Facebook--) Biasanya saya just tengok status-status friend and subcribers saya(Sambil nyanyi lagu Aliff Aziz=jangan ganggu pacarku!) .Sebenarnya saya tak suka nak like status orang kecuali kalau memang saya suka and rasa macam nak like,saya like lahh.huhu.Lepas tuh if tak ada cerita sensasi dekat home,saya beralih pula ke group blogger.Nak blogwalking katakan.Kaedah BW di group2 blogger merupakan kaedah yang paling cepat dan berkesan.Follower & readers automatically up.
Blogger--) Saya ada dua blog untuk pengetahuan korang.Blog saya yang ini memang official punyalah.Lagi satu blog khas untuk sebarang GA @contest @ segmen.Kalau nak tengok blog saya yang tu,korang bolehlah pergi (SINI).Lepas tuh kan,saya suka main edit-edit blog sampai saya rasa puas hati.Selalunya berjam juga edit2 ni.hehe.Kalau saya edit blog,saya just guna 1 themes only.Kalau puple semuanya mesti purple.Tak boleh warna lain.Sebab saya ni jenis takut nak combine macam-macam colour.Saya tak macam awok2 semua :)
Twitter--) Saya suka twitter sebab orang boleh follow kita tanpa diapprove (saya tak protectkan twitter saya,bolehlahh~).haha.Tapi ada satu hal yang membuatkan saya tak suka twitter.hal tersebut ialah limit perkataan.Oh noo,very bengong.haha.Tak bestlah.Macam terganggu nk tulis.So,kita kenalah bijak untuk menulis sesuatu status.Bukan status di FB yang boleh sembarangan hentam sokmo nak tulis.Chiller~
Lepas dah off PC,if ada masa saya akan buat amalan-amalan sunat seperti solat sunat hajat,taubat dan lain-lain di kala semua orang tidur.huhu.Almaklumlah,dah nak SPM.And lastly bila dah habis buat solat2 sunat,barulah bukak buku sekolah.Sebabnya,waktu2 tengah malam ni adalah waktu aman saya nak baca buku.Kalau siang jangan haraplah~Just buat homework jee.Then,barulah tidur.(FACT## saya pernah tak tidur satu hari.Berjaga macam burung hantu.Betull~)

Oklah itu jee saya nak share dgn korang semua.Korang boleh lihat,betapa bosannya hidup saya.haha.Setiap hari begitulah rutin harian saya.Nak share life korang,silakan.Amat mengalu-alukanya!..Bye

4 comments :

piko pink said...

meh tlg piko wt kje nie..haha

Lavenda said...

Sama la dgn Lala . Dah selalu sangat tidur lewat . Tak tidur pun pernah laa.. Memang sama la kite .. Sampaikan kalau tidur awal pun .. esok pagi bangun , mesti ngantuk .. Pastu , kalau tidur lewat , tak ngantuk pulak.. hahhaa xD

Izzah Norlizah said...

sma la,,,akk pn jns yg lmbt tdo,sllu jd burung antu.skrg xamalkn da tp konfom kjp je ne pas 2 dtg blik.Adk try la jgn bka internet sbb bla kta wt bnda yg kta ska,mmg xdpt tdo&nk b'jaga je.Try wt p'kra yg m'bsn kn smpi adk rsa m'gntuk...

~didiey~ said...

didiey pown slalu tido lmt..kul 2 3 pagi baru mata nk lelap.huhu