SUCCESS OR FAILURE??

Alhamdulillah akhirnya dah dapat result peperiksaan pertengahan tahun.Keputusan dirasakan amat baik sekali berbanding ujian 1 yang lalu.Kira meningkat jugalah gred,peratus dan juga kedudukan.Ingatkan teruk tauu result kali ni.Tapi ternyata tidak.yeye! Even subjek elektif ada yg gagal juga.Tapi tak apalah.Boleh cuba lagi untuk peperiksaan percubaan SPM nanti.kan,kan,kan??

Dok menelek result exam,saya tetibe terfikir,saya punye result yang dapat "A" dgn "A-" kebanyakkan subjek aliran sastera,mcm bm dgn sejarah.Tapi subjek akaun,addmath dgn chemist xboleh nk skor,dalam kata lain, xboleh nk dapat "A".Hmm~tapi tulah,kalau nk masuk mana-mana IPTA,org akan pilih berdasarkan result subjek elektif yg kita amik.I mean akaun,addmath etc.Sebelum ni bukan saya tak cuba nak perbaiki kelemahan dlm subjek tersebut.Saya dah banyak kali mencuba dan buat yg terbaik.Tapi hasilnya tetap menghampakan.Kadang-kadang saya terfikir,adakah saya yang bodoh,tak pandai atau malas berusaha?and sometimes i feel so give up!.Tapi tak apalah.saya berpegang pada prinsip:

" AS LONG AS EFFORT STILL CONTINUOUS,BELIEVE SUCCESS SURE WILL BE APPEARING ALSO ACCOMPANYING YOUR MOVE "

Apa-apa pon selagi belum SPM,selagi tu perjuangan saya belum berakhir.Orang kata,kegagalan semalam tidak bererti gagal untuk selama-lamanya.Betul tak?Doakan saya berjaya skor semua subjek dalam percubaan dan SPM sebenar nanti.Amin~
p/s:
bestnya tengok orang lain berpeluang melanjutkan pelajaran ke IPTA.
mcm syiok je tengok!
whoho~saya pon nak jugak!(berpeluangkah??,,insyallah)
sekian..

11 comments :

Sandra said...

congrats :)

NURFATIN IZZATI said...

terima kasih :)

Acik Ain said...

gd lck utkk spm nnty yaw #mcm awl sgt jaa . eheeh . apeape pon . cngrts yeahh :)

NURFATIN IZZATI said...

terima kasih banyak-banyak :)

Qaleshya Umairah said...

gudluck dear.. dont worry bout the result yg da kuar.. wat yg tbaik ntuk exam yg akan dtg yer.. ^^ if ur trust urself.. then dont worry bout anything ! u can face it , dear ! ^^

miss kk said...

jom join!

http://sweetmisskk.blogspot.com/2012/06/mega-tech-giveaway-by-mizzsninie-cikmun.html

Hadiah :
* Sebuah MP3 Player
* Sebuah Phone Samsung
* Sebuah Kamera Lomo
* Button Badge K-pop
* Inner Neck
* 30 Bloglist Selama Sebulan
* 10 Banner

nadia farhana said...

congrats usaha lagi :)

NURFATIN IZZATI said...

@Qaleshya Umairah terima kasih banyak2 sbb bagi nasihat dan juga dorongan.hehe.insyallah :)

NURFATIN IZZATI said...

@miss kk saya telah pon join giveaway itu :)

NURFATIN IZZATI said...

@nadia farhana macehh :)

ikaa sharin said...

goodluck for your spm :)