jadilah burung yang bebas berterbangan tanpa halangan



kadang-kadang sya rasa dunia ini tak adil buat saya..
yelaa,,sya cemburu tengok kelebihan org lain..apa yg diaorang nak semuanya dapat..apa yang diaorang ada saya tak ada..
tapi.......
setelah saya tengok putaran manusia ni,,kadang-kadang boleh naik and sometimes boleh jatuh
saya menjadi lebih bersyukur dengan apa yang saya ADA sekarang
tapi one more thing..!
saya still boleh bahagia jika saya TIADA
BOYFRIEND
KEMEWAHAN
CINTA MANUSIA
even saya tahu certain2 org semuanya sudah lengkap tapi ada jugak yg kurang bernasib baik!
apakah golongan kurang bernasib baik ini mampu menjadi yang lebih baik drpd kita??
p/s:
jadilah diri sendiri..jangan meniru hak yang bukan menjadi milik kita sendiri..jadilah burung yang bebas berterbangan tanpa halangan..jika sudah lengkap kehidupan mu,,baiki laa yee dgn seteguh mungkin..jangan pula menindas org yg lemah !
buat renungan bersama ~
SALAM MAULIDUR RASUL ^_^

7 comments :

loVe puRpLe said...

bersyukur dgn apa yang ada.. n remember setiap orang ade jalan cerita masing2.. =D

Ali Power said...

err,ali nak 'kemewahan' 2 leh x?hehe. ble da mewah,mudah sikit kat dunie ni.

NURFATIN IZZATI said...

@love purple ~~hmm btol laa tuh..bersyukur seadanya..
@ali power ~ hehe,,kemewahan??ntahla,,lain org lain citarasanya :)

Nur Abidah said...

gudluck akak !:)

NURFATIN IZZATI said...

terima kasih adik :)

ilovekampungku said...

bersyukur dengan apa yang ada dik...

NURFATIN IZZATI said...

!ilovekampungku~~sya mmg bersyukur sgt2 apa yg sya ada skarang ny~